English Greek
10
Δευ, Αυγ
0 New Articles

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Το Σχήμα Του Ποτηριού Επηρεάζει Πόσο Θα Πιούμε

Ιστορικα - Εγκυκλοπαιδεια
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Το σχήμα του ποτηριού πιθανώς είναι το τελευταίο που σκέφτεστε όταν πίνετε ένα ποτό.

Ωστόσο, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ ανακάλυψαν πως επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία θα καταναλώσουμε το ποτό μας.

Η μελέτη τους, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «PLoS One», υποδηλώνει πως πίνουμε πιο γρήγορα από καμπυλωτά ποτήρια απ' ό,τι από ίσια.

Οι ερευνητές βιντεοσκόπησαν 159 άνδρες και γυναίκες την ώρα που έπιναν είτε αναψυκτικά είτε μπύρα. Κάθε ποτήρι που άδειαζαν περιείχε περίπου 250 ml υγρού, αλλά μερικά από τα ποτήρια ήταν ίσια, ενώ άλλα πολύ καμπυλωτά.

Όπως διαπίστωσαν, δεν υπήρχε διαφορά στους χρόνους κατανάλωσης όσον αφορά τα αναψυκτικά, καθώς είτε το ποτήρι ήταν ίσιο είτε καμπυλωτό, οι εθελοντές το άδειαζαν σε 7 λεπτά κατά μέσον όρο.

Εντούτοις, όταν έπιναν μπύρα, οι χρόνοι παρουσίαζαν μεγάλη διακύμανση: χρειάζονταν 7 λεπτά για να αδειάσουν ένα καμπυλωτό ποτήρι και 11 λεπτά για ένα ίσιο.

«Ο χρόνος κατανάλωσης επιβραδύνεται κατά σχεδόν 60% όταν ένα οινοπνευματώδες ποτό σερβίρεται σε ένα ίσιο ποτήρι, σε σύγκριση με ένα καμπυλωτό ποτήρι», έγραψαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι τα ποτήρια με καμπυλωτό σχήμα επηρεάζουν τον ρυθμό της κατανάλωσης επειδή το σχήμα τους μας εμποδίζει να κρίνουμε την ακριβή ποσότητα του υγρού που περιέχουν.

Αυτό δεν είναι απλή εικασία: οι επιστήμονες έδειξαν στους εθελοντές πολλές φωτογραφίες από μισογεμισμένα ποτήρια μπύρας και τους ζήτησαν να κρίνουν εάν ήταν γεμισμένα ακριβώς κατά το ήμισυ ή όχι.

Όπως ανακάλυψαν, οι περισσότερες λάθος απαντήσεις αφορούσαν τα ποτήρια που είχαν καμπυλωτό σχήμα.

Όταν όμως ένας άνθρωπος δεν μπορεί να υπολογίσει πόσο πίνει, είναι πολύ εύκολο να πιει πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζει ή είχε σκοπό να κάνει, κατά την επικεφαλής ερευνήτρια δρα Άντζελα Άτγουντ, από το Τμήμα Πειραματικής Ψυχολογίας του πανεπιστημίου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το σχήμα των ποτηριών μπαίνει στο μικροσκόπιο της ιατρικής έρευνας. Το 2005, μία άλλη μελέτη είχε δείξει πως πίνουμε περισσότερο αλκοόλ από κοντά και φαρδιά ποτήρια, απ' ό,τι από ψηλά και στενά.

πηγή: Τα Νέα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέο Χάπι Κατά Του Hangover Υπόσχεται Θεαματικά Αποτελέσματα - Τι Πρέπει Να Ξέρεις
Γιώργος Παπαϊωάννου

Στη Μεγάλη Βρετανία κυκλοφόρησε μία νέα θεραπεία για την αντιμετώπιση του hangover σε μορφή χαπιού. Διατίθεται από τη σουηδική εταιρεία Myrkl, η οποία ισχυρίζεται ότι μπορεί να διασπάσει έως και 70% του αλκοόλ μετά από 60 λεπτά.

Βρέθηκε Η Ηλικία Στην Οποία Πρέπει Να Σταματήσουμε Να Πίνουμε Μπύρα!
Χρήστος Ζλάτης

Ένας νευρολόγος αποκάλυψε την ακριβή ηλικία που πιστεύει ότι οι άνθρωποι πρέπει να εγκαταλείψουν τη συνήθεια της κατανάλωσης μπύρας.

Saint Thomas Of Bucket
Γιώργος Ιορδανίδης

Ο Saint Thomas Of Bucket, γνωστός και ως Saint Thomas Of Canterbury, είναι ο προστάτης άγιος των ζυθοποιών του Λονδίνου.

Τα Δύο Λάθη Που Κάνετε Όταν Πίνετε Αλκοόλ
onmed.gr

Την περίοδο των γιορτών είναι δύσκολο να αποφύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο την επόμενη μέρα να βιώσουμε δυσάρεστο hangover.

Πώς Η Μπύρα Μπορεί Να Σου Γιατρέψει Τον Πονοκέφαλο
thermisnews.gr

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως η μπύρα μπορεί να ενεργήσει σαν παυσίπονο και αυτή η είδηση μας κάνει πολύ χαρούμενους.

Αλκοόλ: Πάνω Από Ένα Ποτό Την Ημέρα Βλάπτει Σοβαρά Τη Γυναικεία Καρδιά
Θεοδώρα Ν. Τσώλη

Μεγάλη μελέτη δείχνει ότι η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ - ακόμη και αν γίνεται περιστασιακά - αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου, κυρίως στις γυναίκες, ακόμη και στις νεαρές.

Άλλα Άρθρα