English Greek
13
Σαβ, Ιουν
0 New Articles

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Οι Προσδοκίες Επηρεάζουν Τα Βιώματα;

Ερευνες
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Σε πείραμα που πραγματοποιήθηκε στο Duke University, ζητήθηκε από φοιτητές να δοκιμάσουν από δύο ποτήρια γεμάτα μπύρα κι έπειτα να επιλέξουν ποιο από τα δύο θα ήθελαν να κρατήσουν.

Τα ποτήρια περιείχαν ακριβώς την ίδια lager μπύρα, μόνο που στο ένα οι ερευνητές είχαν προσθέσει λίγο βαλσαμικό ξύδι. Στους μισούς συμμετέχοντες ανακοινώθηκε εξαρχής η διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών, ενώ στους υπόλοιπους δεν αναφέρθηκε ποτέ. Τι φαντάζεστε ότι συνέβη; Όπως θα περιμένατε, κανένας απ' όσους γνώριζαν τη διαφορά δεν επέλεξε το ποτήρι που περιείχε βαλσαμικό ξύδι. Μάλιστα οι περισσότεροι ένιωσαν έντονη αποστροφή, σχολιάζοντας την ξινή του γεύση. Το ενδιαφέρον όμως είναι αυτό που συνέβη σε όσους δεν γνώριζαν τίποτα για το ξύδι. Οι περισσότεροι από αυτούς επέλεξαν το ποτήρι που περιείχε ξύδι.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις τους, τόσο η γεύση όσο και το χρώμα παρέπεμπε σε μοναστηριακή μπύρα, σαφώς ανώτερης ποιότητας και ιδιαίτερης γεύσης. Κανείς δεν ανέφερε ότι η μπύρα ήταν ξινή! Συχνά έχουμε την ψευδαίσθηση ότι ο εγκέφαλός μας διαχειρίζεται όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες και ότι λαμβάνουμε αποφάσεις απόλυτα αντικειμενικά. Η αλήθεια όμως είναι ότι για να διαχειριστούμε όλα τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε κάθε στιγμή, ο εγκέφαλός μας δημιουργεί «συντομεύσεις» (shortcuts). Αν κάτι έχει ξύδι σίγουρα θα είναι ξινό, αν κάτι έχει ζάχαρη θα είναι γλυκό, κ.λπ. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τη γεύση, αλλά με όλες μας τις αισθήσεις. Εάν ένα μπάνιο μυρίζει χλωρίνη ή λεμόνι, σίγουρα θα είναι καθαρό. Αν η τιμή ενός προϊόντος είναι 9,99 ευρώ μάλλον θα είναι φοβερή ευκαιρία. Έτσι δεν είναι;

Δεν υπάρχει λοιπόν απόλυτη αίσθηση - γεύση, όσφρηση, αφή, ακόμα και όραση. Τα αισθητήρια όργανά μας μεταφέρουν απλά πληροφορίες στον εγκέφαλο και μάλιστα τις περισσότερες φορές ελλιπείς. Αυτός από τη μεριά του, προκειμένου να ανταπεξέλθει πολύ γρήγορα, συνδυάζει τις πληροφορίες αυτές με άλλες που είναι «εύκαιρα διαθέσιμες» στη μνήμη μας από παλαιότερες εμπειρίες, για να δημιουργήσει την πραγματικότητα που βιώνουμε.

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα σκεφτείτε να κάνετε «τυφλή δοκιμή» (blind tasting) για να αξιολογήσετε το προϊόν σας, ξανασκεφτείτε το. Τα αποτελέσματα που θα πάρετε, ελλείψει όλων των υπολοίπων ερεθισμάτων που εμπεριέχονται στο ευρύτερο πλαίσιο (π.χ. στη συσκευασία), δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτό που θα βιώσει ο καταναλωτής στην πραγματικότητα. Από την άλλη, αναλογιστείτε τις δυνατότητες που σας ανοίγονται για να διαμορφώσετε εσείς την πραγματικότητά του!

πηγή: marketingweek.gr

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Αλκοόλ Μπορεί Να Είναι Πιο Επικίνδυνο Για Την Καρδιά Από Ό,τι Πιστευόταν Προηγουμένως
Ζήσης Ψάλλας

Τα επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ που θεωρούνται επί του παρόντος ασφαλή από ορισμένες χώρες συνδέονται με την ανάπτυξη καρδιακής ανεπάρκειας, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε σε επιστημονικό συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας.

Η Διαφήμιση Των 50's Που Έδειχνε Ένα Μωρό Να Καταναλώνει Μπύρα
mixanitouxronou.gr

Στην πραγματικότητα έπινε άλλο διαφημιστικό προϊόν που και σήμερα θα ήταν ανεπίτρεπτο για μωρά.

Αυτός Είναι Ο Λόγος Που Πρέπει Να Τρώτε Ξηρούς Καρπούς Με Την Μπύρα
newsbreak.gr

Τρώγοντας ξηρούς καρπούς, αντί να παχύνετε από το ποτό, θα χάσετε κιλά.

Μπύρα Και Κρασί Προστατεύουν Από Την Άνοια - Δείτε Γιατί Και Σε Ποια Ποσότητα
onmed.gr

Δύο κουτάκια μπύρας ή δύο ποτήρια κρασιού την ημέρα, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με νέα μεγάλη μελέτη.

Ποια Είδη Μπύρας Συμβάλλουν Στην Πρόληψη Της Άνοιας
onmed.gr

Οι μπύρες με πικρή γεύση και φρουτώδες άρωμα μπορεί να μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Η Μέτρια Κατανάλωση Αλκοόλ Επηρεάζει Τον Εγκέφαλό Σου Και Οδηγεί Σε Γνωστική Εξασθένηση
Αγγελική Μαξούρη

Η κατανάλωση επτά ή και περισσότερων *μερίδων αλκοόλ την εβδομάδα σχετίζεται με μεγαλύτερα επίπεδα σιδήρου στον εγκέφαλο σύμφωνα με μελέτη που έγινε σε σχεδόν 21.000 ανθρώπους η οποία και δημοσιεύτηκε στις 14 Ιουλίου στο περιοδικό PLOS Medicine.

Άλλα Άρθρα