English Greek
15
Δευ, Ιουν
0 New Articles

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Το Πολύ Ποτό Αυξάνει Κατά 70% Τον Κίνδυνο Για Έμφραγμα

Υγεια
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Αν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που βγαίνουν μία φορά στο τόσο και πίνουν πολλά ποτά μαζεμένα, πρέπει να το ξανασκεφθείτε.

Μία νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η συνήθεια αυτή αυξάνει κατά περισσότερο από 70% τον κίνδυνο για έμφραγμα, ιδίως όταν καταναλώνει κανείς «δυνατά» ποτά, όπως η βότκα, το ουίσκι και το τζιν.

Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος μέσα στην πρώτη ώρα από την έναρξη της υπερκατανάλωσης αλκοόλ, καθώς και για όσους κανονικά πίνουν ελάχιστο ή καθόλου αλκοόλ.

Αντιθέτως, η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ, ιδίως μπύρας ή κρασιού, φαίνεται ότι δρα προστατευτικά εναντίον των μοιραίων καρδιαγγειακών συμβαμάτων.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από διεθνή ομάδα επιστημόνων από ΗΠΑ, Καναδά, Ολλανδία και Αυστραλία, με επικεφαλής ερευνητές από τη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από σχεδόν 4.000 ανθρώπους που είχαν πάθει έμφραγμα για να καταγράψουν αν και πόσο αλκοόλ είχαν καταναλώσει τις ώρες πριν από το έμφραγμα.

Τους ρώτησαν επίσης αν συνήθιζαν να πίνουν, τι είδους ποτά και με ποια συχνότητα, καθώς και αν έπιναν μόνο σε γιορτές και αργίες ή όταν βρίσκονταν με παρέα, και τι είδους ποτά.

Αποτελέσματα
Όπως γράφουν στην επιθεώρηση «Epidemiology», οι απαντήσεις των εθελοντών έδειξαν πως όσοι ασθενείς είχαν πιει πάρα πολύ «στην καθισιά τους», είχαν κατά 72% να πάθουν έμφραγμα μέσα σε 1 ώρα από τη στιγμή που άρχισαν να πίνουν το ένα ποτό πίσω από το άλλο.

Οι πιθανότητες αυτές άρχιζαν να μειώνονται στις 3 ώρες από την έναρξη της... κρασοκατάνυξης, ενώ 24 ώρες αργότερα δεν υπήρχε πλέον αυξημένος κίνδυνος για έμφραγμα.

Η συσχέτιση αυτή ήταν πιο ισχυρή με τα «δυνατά» ποτά παρά με τη μπύρα ή το κρασί, ενώ κινδύνευαν ιδιαιτέρως οι εθελοντές που δεν έπιναν καθημερινά αλλά «μια στο τόσο».

Οι ερευνητές λένε πως η μπύρα και το κρασί ίσως είναι λιγότερο επικίνδυνα επειδή αφ' ενός έχουν μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ απ' όση τα άλλα ποτά, αφ' ετέρου περιέχουν πολυφαινόλες - μία ομάδα θρεπτικών συστατικών που είναι γνωστό ότι δρουν προστατευτικά στην καρδιά.

πηγή: tanea.gr

Κράτα το

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανατροπή Από Τον ΠΟΥ: Όχι Μπύρα Και Κρασί Κάθε Μέρα - Με Ποιον Καρκίνο Συνδέονται
dnews.gr

Ο ΠΟΥ προειδοποιεί πως δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ: Ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού αυξάνεται με κάθε ποτήρι αλκοόλ που καταναλώνεται ημερησίως.

Πότε Μας Μεθάει Περισσότερο Το Αλκοόλ
Νίκη Μπάκουλη

Είναι πιο εύκολο να μεθύσεις στην παραλία το μεσημέρι παρά στο μπαρ το βράδυ; Είναι, για λόγους που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το αλκοόλ καθαυτό.

Παγκοσμίως 2,6 Εκατομμύρια Άνθρωποι Πεθαίνουν Κάθε Χρόνο Από Το Αλκοόλ
Ανθή Αγγελοπούλου

Χώρες όπως η Λιθουανία, που αύξησαν τον φόρο αλκοόλ το 2017 για να μειώσουν την κατανάλωση, έχουν μειώσει τους θανάτους από ασθένειες που σχετίζονται με το αλκοόλ.

Μπύρα Χωρίς Αλκοόλ: Νέες Τεχνικές Για Υψηλής Ποιότητας Μπύρες
cibum.gr

Ποιές προκλήσεις μπορεί να αντιμετωπίσουν οι ζυθοποιοί για την παραγωγή μη αλκοολούχας μπύρας.

Κατανάλωση Μπύρας Μετά Την Προπόνηση: Μπορεί Να Εμποδίσει Την Αύξηση Μυϊκής Μάζας;
Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή

H κατανάλωση έως και δύο μπύρες την εβδομάδα μετά την προπόνηση δεν θα εμποδίσει την προσπάθεια σας να αποκτήσετε μυϊκή μάζα, αναφέρουν η κα Colleen Deane, λέκτορας στη Βιολογία των Μυϊκών Κυττάρων του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον και ο Philip J Atherton, Καθηγητής Κλινικής, Μεταβολικής & Μοριακής Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ.

Αλκοόλ: Πάνω Από Ένα Ποτό Την Ημέρα Βλάπτει Σοβαρά Τη Γυναικεία Καρδιά
Θεοδώρα Ν. Τσώλη

Μεγάλη μελέτη δείχνει ότι η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ - ακόμη και αν γίνεται περιστασιακά - αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου, κυρίως στις γυναίκες, ακόμη και στις νεαρές.

Άλλα Άρθρα